vilian

Ebay – Kaip apsisaugoti nuo sukčių?

Ebay – Kaip apsisaugoti nuo sukčių?

Visais laikais ir visur sukčių buvo ir bus, ne tik realiam gyvenime, tačiau ir internete. Žinoma, kuo toliau, tuo labiau internetiniai sukčiai gudrėja ir, žinoma, neišvengiamai siautėja net tokiose platformose kaip Ebay.

Didžioji dauguma bandančių apgauti pardavėją yra mėgėjai, prisižiūrėję video ar prisiskaitę internete, kaip tai padaryti ir įvairiausiais būdais bando naudotis Ebay lengvatomis pirkėjui.

ebay sukciu gudrybes ka reiketu zinoti ir kaip nuo to apsisaugoti

Tačiau įgudęs pardavėjas žino, kaip nuo to saugotis. Žinoma, praradimai yra neišvengiami, todėl mes rekomenduojame Ebay pelną skaičiuoti „Long run“, kitaip tariant, niekada neskaičiuoti nuostolio nuo vienos ar kitos transakcijos.

Rekomenduojame skaičiuoti bendrą santykį 30d., 6mėn. ar 12mėn. laikotarpyje. Tada jūs matysite, ar dirbate pelningai, ar nuostolingai. Ir jei Jūs dirbate pelningai, niekada nereiktų sureikšminti vieno ar kito sukčiaus pergalės.

Pardavėjai dažniausiai nukenčia nuo jų per nežinojimą vienų ar kitų Ebay taisyklių, todėl prieš pradedant prekybą rekomenduotumėme pradėti prekiauti pigesnėmis prekėmis keletą mėnesių, kol apsiprasite, įgysite pakankamai žinių.

Keletas patarimų apačioje tikrai Jums padės išvengti problemų.

  • Jūs turite aiškiai pasakyti, ką parduodate ir ko neparduote (pvz.: Parduodu telefoną be pakrovėjo).
  • Apibūdinti visus, net pačius menkiausius trūkumus.
  • Įkelkite kuo daugiau, kuo detalesnių ir kokybiškų nuotraukų, jeigu yra defektas – jį reikia priartinti, galite net pirštu parodyti – ir aiškiai apie tai aprašykite.
  • Būtina laikytis prekių grąžinimo politikos.
  • Būtinai bendraukite profesionaliai, gražiai ir mandagiai.
  • Nepriimkite jokių kitų atsiskaitymo būdų nei nurodyta skelbime.Bendraukite vien tik per Ebay susirašinėjimus, niekada nedarykite nieko už Ebay ribų. Net jei gavote apmokėjimą grynais pinigais, pažymėkite, kad prekė parduota ir sąžiningai sumokėkite Ebay mokesčius. Nepamirškite, kad iškilus bet kokiai problemai, Ebay visų pirma tikrina Jūsų susirašinėjimus su pirkėju.
  • Prieš priimdami bet kokį sprendimą visada galite prieš tai pasikalbėti su Ebay, nors ir per jų „Chat“ susirašinėjimus. Tik atminkite, jog konsultantas konsultantui nelygus, tad jeigu jaučiate, kad jums duodama informacija yra klaidinga, tiesiog baikite pokalbį ir pradėkite iš naujo su kitu konsultantu.
  • BŪTINAI viską siųskite su registruotomis siuntomis „Tracked“.

Pardavejams, pardavinėjantiems brangius daiktus, reiktų žinoti, jog siuntoms virš ~750 usd Jūsų sekimo numeriukas negalios, jeigu jis bus be gyvo el.parašo. Tai reiškia, kad brangias siuntas be išimties siųskite tik su privačiu kurjeriu ir, žinoma, jas drauskite. Tai liečia tik Ebay.com. Ebay.co.uk tokio apribojimo nera, o dėl ebay.de tiesiog nežinau. Prekiaujatiems DE rekomenduoju susižinoti 🙂

Iškilus problemai su pirkėju, prieš pradedant su juo pokalbį, visada pabandykite apie jį rasti kuo daugiau informacijo: galima pažiurėti jo paliekamus atsiliepimus kitiems pardavėjams, taip pat jo gaunamus kaip pirkėjo feedback .

Kadangi pardavėjas pirkėjui negali palikti neigiamo atsiliepimo, pasitaiko, tad palieka teigiamą, tačiau jame parašo, kokios bėdos buvo su pirkėju. Ir, tarkim, pastebėjus, jog pirkėjas kas antram pardavėjui palieka neigiamus atsiliepimus, Jūs jau žinosite, kad su juo bendrauti reiktų atsargiau ir tai galėsite papasakoti Ebay, jeigu netyčia reikėtu kreiptis į juos.

Beje, pastebėję tokį pirkėją, Jūs turite pilną teisę jam net nesiųsti parduotos prekės, tokiu atveju tiesiog parašykite jam laišką, jog dėl praeitų jo problemų su pardavėjais jūs nenorite rizikuoti ir atšaukite užsakymą. Žinoma, apie tai pranškite Ebay, nors ir per “Chat” susirašinėjimus.

Labai nereti atvejai, kai pirkėjas atidaro bylą ir kreipiasi į savo banką, neva, jis neatliko šios transakcijos. Nereikėtų labai dėl tokių bylų pergyventi: jeigu prekė išsiusta, Jūs turite siuntos numeriuka kuris rodo, jog siunta pristatyta. Tiesiog šią informaciją perduokite Ebay ar Paypal ir 99%, kad byla bus uždaryta ir Jums grąžins pinigus.

Beje, gana dažnai šį nuostoli patiria pats Ebay arba Paypal, kadangi jie taip pat yra bejegiai prieš kredito kompanijas. Ir tiesiog grąžina pinigus pirkėjui arba ir pirkėjui-sukčiui, ir Jums.

paypal unauthorised payment bedos kurias reikia spresti

Vienas dažniausių sukčiavimo būdų yra toks, kai pikėjas, gavęs prekę, jums parašo laišką, kad kažkas negerai su pirkiniu. Taip jis bando gauti dalinę kompensaciją, nes turi tokią galią palikti neigiamą atsiliepimą ir tuo manipuliuoja.

Žinoma, viskas priklauso nuo situacijos, pirmiausia reikėtu pagalvoti, gal iš tiesų kažkas negerai su Jūsu siunta – galbut tai gamyklinis brokas ar transportavimo defektas.

Jeigu kaltė Jūsų, pabandykite viską išspreti gražiuoju, mandagiai. Galite pasiūliti dalinį pinigų gražinimą ar priimti prekę atgal. Taip pat jeigu matote, jog neverta prekės imti atgal, gražinam pinigus pirkėjui ir nusirašote transakcija į nuostolį.

Jeigu matote, jog pirkėjas neaiškus, tokiu atvėju reikėtų stengtis bendrauti ypač mandagiai ir kantriai, paprašyti prekę parsiųsti atgal arba pabandyti pirkėjui užduoti daugiau klausimų apie defektą, paprašyti daugiau nuotraukų.

Kartais pirkėjas praranda kantrybę ir gali nusikeikti, kas yra draudžiama, ar pagrasinti jums neigiamu atsiliepimu. Tada kreipiatės į Ebay ir jie jau imsis tolimesnių veiksmų.

Žinoma, pasverkit, ar visgi verta galynėtis, jeigu prekė vos kelių eurų verta. Kitą kartą geriau padaryti tiesiog „refund“, itraukti pirkėja i juoduosius sarašus, kad ateityje jis nebegalėtų pirkti ir judeti i priekį. Ebay tikrai ne ta vieta, kur savo principus reikėtų rodyti.

Dar pasitaiko atvejų, kai pirkėjui nepatiko prekė ar jis apsigalvojo, ar žmona liepė gražinti prekę. 🙂 Tada jis atidaro bylą ir siunčia prekę atgal. Tačiau reikia būti atidiems: jeigu pirkėjas atidaro bylą ir pažymi, kad apsigalvojo ar nepatiko, tai viskas gerai, tačiau sukčiai bando grąžinti prekę atgal taip, kad Jūs jiems siuntimą apmokėtumete.

Reikėtu žinoti, jog pardavėjas yra atsakingas už prekės grąžinimą ir privalo padengti išlaidas tik tuo atvėju, jeigu jis pats dėl to yra kaltas: jeigu prekė neatitiko aprašymo ar neveikia, defektuota, sudužo transportavimo metu ir panašiai.

Tačiau jeigu pirkėjas apsigalvojo ar jam tiesiog prekė nepatiko, jis yra pats atsakingas už grąžinimo išlaidas (nebent Jūs esate pažymėję, kad apmokate absoliučiai bet kokį grąžinimą).

Tad būkite atidūs, ne retai patys pirkėjai paatvirauja žinutėse, kas jiems negerai, o bylą atidaro, kad prekė defektuota. Tokiu atvėju nedelsiant krepkitės į Ebay ir jie tą bylą uždarys ir atidarys naują, kurioje pirkėjas bus atsakingas už visas išlaidas. Todėl visada visiems kartoju, jog žinutėse reikia labai mandagiai bendrauti ir stengtis, jog pirkėjas išsiduotų. Kadangi Ebay visų pirmiausiai paskaito Jūsų susirašinėjimą su pirkėju.

Žinokit, jeigu Jūsų skelbimas bus idialiai aprašytas, nuotraukos detalios ir jų daug, siuntimas tik su „tracked“ pašto servisu, sukčiai patys Jus apeis, kadangi jie aukas dažniausiai renkasi.

Taip pat jeigu Jūsų paskyra turi daug atsiliepimu, Jūs visur esate „Top rated seller“, tai, žinoma, kad Ebay į tai atsižvelgs ir ne retais atvėjais pats prisiims nuostolį ir Jums bus gražinti pinigai už vieną ar kitą prarastą prekę.

Tačiau kaip bebutų gaila, Ebay yra „Buyer friendly“ ir pasitaiko, jog šias bylas laimi pirkėjas ir Jūs nieko negalite padaryti.

Pirkėjas gali jums plytgali atsiųsti atgal vietoje Jūsų prekės ir Jūs nieko absoliučiai negalėsite padaryti. Tokie atvejai ypač reti, tačiau gali pasitaikyti.

Gerai yra tai, kad didžioji dalis pirkėjų yra dori ir sąžiningi piliečiai, nes jeigu tai vyktų dažnai, nebeliktų nei vieno pardavėjo Ebay 🙂

Sukčiavimo būdų yra gerokai daugiau, nera reikalo visų jų vardinti, nes šį straipsnį skaitys ne tik dori pardavėjai, bet ir nedori pirkėjai. Tad neabejojų, jog šis straipsnis kažkam duos naudos, o kažkam ir žalos padarys.

Laikydamiesi šių patarimų, tikrai išvengsite daugybės nereikalingų problemų.